Discussie: Omzetverhouding
Los bericht bekijken
  #3  
Oud 8 november 2006, 15:48
MTF
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Omzetverhouding

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rvwijk Bekijk bericht
Beste lezer,

Sinds een paar jaar alweer ben ik als zelfstandig ondernemer bezig.
Dit bevalt mij uitstekend en ik zou niet meer terug willen naar een situatie als werknemer.
Nu heb ik echter, na een slecht jaar in 2005, een free-lance contract afgesloten met 1 van mijn klanten. Dit contract is voor 24 uur per week.
Waar ik mij nu een beetje zorgen om maak, is dat de omzetverhouding t.o.v. andere opdrachtgevers in het "risicogebied" zit. Alleen weet ik niet precies wat die verhouding maximaal mag zijn, zijn daar wel harde regels over?
Ik heb i.i.g. een VAR, en met de hoeveelheid uren en andere opdrachtgevers zit het ook wel goed.

Groet, RVW
Hoe ziet jouw contract eruit met de opdrachtgever voor 24 uur per week? Kun jij je laten vervangen door een ander, bepaal jij je werktijden, loop jij het debiteurenrisico. Hoe beoordeel je zelf de samenwerking? Zie jij het als een soort verkapt dienstverband of puur als een grote opdracht? Hoe lang loopt het contract?

Zolang je daarnaast meerdere opdrachtgevers hebt voorzie ik niet direct problemen. Wel is het een project dat je inde gaten moet houden.

Heb je vragen stel ze gerust!

MTF
Met citaat reageren