Discussie: AOV mogelijkheden
Los bericht bekijken
  #5  
Oud 20 mei 2007, 23:07
Ys3 Ys3 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 mei 2007
Berichten: 67
Standaard Re: AOV mogelijkheden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aspon Bekijk bericht
De premie is de wettelijke premie. Die is voor de ZW in 2007 6,87% en voor de WIA 6,87%. Het loon da je verzekerd kan varieren van het minimumloon (€ 1300,80 bruto per maand) tot het maximum dagloon (€ 172,00 per dag).
Als je de verzekering afsluit mag je geen hoger bedrag verzekeren, dan je laatst verdiende loon. Later mag je dat steeds aanpassen.
Dus is de jaarpemie voor een vrijwillige ZW en WIA verzekering voor het minimumjaarloon (€ 15.610,00) in 2007 € 2080,00. (maximum dagloon laat ik maar even buiten beschouwing).
Dit klinkt op zich interessant. Ik ben vanaf 15 juni a.s. niet meer in loondienst, en zou dit dus nog kunnen regelen. Hoe bereken ik de kosten voor het voortzetten van deze verzekering bij UWV?
6,87% (2 maal) van welk bedrag? Het bruto jaarloon? Uitgaande van een jaarloon van € 32.000 zou dat dan gaan om € 4400 op jaarbasis. Dat is € 366 per maand. Dat vind ik nogal wat... Mag je dit als kosten opvoeren?

Ik heb online al wat offerte-aanvragen gedaan, en in mijn branche, met mijn werkzaamheden en leeftijd vind ik bijvoorbeeld bij OHRA al een verzekering voor € 155 per maand (wachttijd 14 dagen, uitkering tot 65 met indexering, arbeidsongeschiktheidspercentage 25%). Dat klinkt toch een stuk aantrekkelijker....

Of zie ik hier nu iets belangrijks over het hoofd?
Met citaat reageren