Los bericht bekijken
  #1  
Oud 20 juni 2008, 16:13
Vall Vall is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 juni 2008
Berichten: 2
Question Var-row en zelf premies en heffing betalen?

Ik ben een danseres/artiest en sta ingeschreven bij het Kvk als zelfstandige onderneming voor het geven van dans-shows en lessen. Ik wordt niet altijd veel wijzer van de belastingdienst, dus ik hoop dat jullie een aantal van mijn brandende vragen kunnen beantwoorden:

Ik heb een VAR aangevraagd en mijn verdiensten zijn aangemerkt als resultaten uit overige werkzaamheden(VAR-row).

1. Ik ben dan toch niet verplicht zelf loonheffing en premies in te houden op de facturen die ik naar mijn opdrachtgevers verstuur ?
Het is dan toch de opdrachtgever die automatisch aan het eind van het jaar een naheffing krijgt?

2. Voor de rest heeft een opdrachtgever mij gevraagd of ik een factuur inclusief alle sociale lasten, premies en heffingen voor hem wil maken. Kan ik dit doen met een Var-row, zijn er bepaalde verklaringen/formulieren waarop deze uitzondering kan worden vastgesteld? Of voldoet en handtekening op het contract van de opdrachtgever ook?

3. Laatste vraag heeft betrekking op de btw. Op al mijn geboekte shows bereken ik 6% btw. Daartoe ben ik verplicht volgens de belastingdienst. Ik heb begrepen als je binnen 1 jaar minder dan een bepaald bedrag aan btw moet betalen aan de belastingdienst, dat dit dan wordt kwijtgescholden. Ik weet nu al dat ik onder die grens kom. Moet ik dan nu stoppen met het berekenen van btw, of kan ik dit blijven berekenen en is dit en meevallertje voor mij aan het eind van het jaar?