Los bericht bekijken
  #2  
Oud 14 oktober 2008, 14:35
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Tarief bepalen startende trainer

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
Hallo iedereen,

Ook ik ben een beginner en heb voor een detacheringsbedrijf teksten aangeleverd: voor hun nieuwe website (800 woorden), 2 vacatures (600 w) en brochure (1600 w).
Verder heb ik arbeidsdocumenten herschreven (naar leesbare taal): arbeidsovereenkomst (1325 w), verzuimprotocol (1400 w), bonusregeling (522 w) en studiekostenregeling (600 w).

Als beginner hebben deze teksten mij veel meer uren gekost dan ik kan rekenen. Maar ik heb geen idee wat ik kan rekenen. Hoeveel uur er (bij benadering) staat voor dit soort werkzaamheden. Kan iemand mij daarin adviseren?

Ben benieuwd naar jullie reactie en alvast bedankt!

Monica
Begrijp ik het goed dat je nog geen prijs hebt afgesproken? Je kunt - zeker in het begin - er ook voor kiezen om een woordprijs te nemen. Dus als je een tekst van 1000 woorden herschrijft, dan reken je hier 1000x€iets voor. Voor een tekst vanuit het niets schrijven kun je vaak wel beter een uurtarief of een 'pakketprijs' oid afspreken.

Als je wel voor een uurtarief wilt gaan, dan kun je de bovenstaande formule gebruiken. Je ziet al dat als je wél veel ervaring zou hebben, dat er een aantal factoren zwaarder meewegen. Je komt dan op een hoger uurtarief uit. Per saldo zal het de opdrachtgever dan ongeveer evenveel kosten.
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren