Los bericht bekijken
  #12  
Oud 12 juli 2007, 08:41
JuliaV JuliaV is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2007
Berichten: 44
Standaard Re: "Standaardeisen" proefopdracht?

Ik was aan het rondklikken op het grote web en kwam op deze website een interessante manier tegen voor het doen van proefopdrachten.
Op deze manier kost het niet zoveel tijd voor de freelancer. De opdrachtgever krijgt een praktisch voorbeeld van de kwaliteiten van de freelancer zonder dat deze er echt misbruik van kan maken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door www.onlinecopy.nl
Misschien is uw huidige communicatie met een paar ingrepen creatiever en overtuigender te maken.

Mail 20 willekeurige regels tekst uit uw corporate brochure, productfolder, jaarverslag, website, advertentie, mailing, nieuwsbrief, persbericht of waaruit dan ook.

Binnen 48 uur ontvangt u ze weer terug. Opnieuw getoonzet, gelardeerd met zinderende woorden en helder geformuleerd met sterke zinnen.

Ik hoef daarvoor niets te weten over uw onderneming of organisatie, over achtergronden, doelgroepen of doelstellingen: ik laat u gewoon zien wat met creatief taalgebruik mogelijk is. Doen! Het kost u niets.
In dit voorbeeld gaat het om tekstschrijvers maar ik denk dat voor veel andere werkvelden ook wel soortgelijke mini-opdrachtjes te verzinnen zijn.

Een portfolio geeft in veel gevallen al een heel goed beeld over de prestaties van een freelancer. Proefopdrachten zijn wat mij betreft dan overbodig, maar dit kan een leuk alternatief zijn.
Met citaat reageren