Los bericht bekijken
  #1  
Oud 23 april 2009, 22:05
Jochem B Jochem B is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 april 2009
Berichten: 3
Standaard Resultaat overige werkzaamheden, maar website belastingdienst zegt aangifte ondernemer voor 1 april

Beste mensen,
Sinds vanavond maak ik me plotseling zorgen over mijn belastingaangifte. Het volgende is het geval:
Ik ben in oktober vorig jaar begonnen als freelancer, maar heb naast mijn vaste dienstverband slechts één opdracht(je). In een kennismakingsgesprek met de belastingdienst heeft mijn inspecteur aangegven dat over 2008 mijn inkomsten zullen worden aangemerkt als resultaat uit overige werkzaamheden.
In februari heb ik samen met mijn vrouw de particuliere belastingaangifte ingevuld en daarop aangegeven dat ik over 2008 inkomsten uit overige werkzaamheden heb gehad.
Toen ik vanavond mijn omzet belasting wilde invullen over het eerste kwartaal van 2009, zag ik echter plotseling staan dat ik voor 1 april aangifte had moeten doen voor de inkomensbelasting (voor ondernemers). Ben ik nu nalatig geweest, of maak ik me nu voor niets zorgen. Ik heb in mijn documenten staan dat ik over 2008 alleen voor de BTW als ondernemer ben aangemerkt en heb ook helemaal geen bericht ontvangen dat ik dit formulier moest invullen (voor de btw krijg ik wel emails).
Met citaat reageren