Los bericht bekijken
  #9  
Oud 6 juli 2021, 15:25
botenvouwer botenvouwer is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 juli 2021
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericv Bekijk bericht
Hoi, goed punt.

Ik heb niet een specifieke branche voor ogen. Het gaat me meer om algemene dingen die je als ondernemer kunt gebruiken.

Bijv. boekhouding: gebruik je apps en/of software om facturen te maken? Gebruik je een boekhoudpakket en zo ja welke?

Maar ook je website. Houd je dat zelf bij? (In jouw geval wel denk ik, gezien je footer.)

Voorbeelden van software die ik al gebruik:
  • Evernote - voor het brainstormen van ideeen en bijhouden van nuttige artikelen
  • Clear - app die ik gebruik voor mijn taken (maar ik zoek iets waarmee ik ook taken online kan bijhouden)
  • Dropbox - ik kan echt niet meer zonder, toegang van alle bestanden op al mijn apparaten
  • Wordpress - voor mijn website

Ik snap natuurlijk dat je als web designer andere dingen gebruikt dan een aannemer. In mijn geval wil ik zowel mezelf detacheren als producten verkopen, maar ik wil ook niet mensen te specifiek 1 kant op laten denken als ze antwoord geven.

Alvast hartelijk dank!
Mijn lijstje:
  1. Boekhouding -> krijg je vaak gratis software voor als je bij een boekhouder zit, ga naar een goeie boekhouder
  2. Office -> je moet altijd bestanden en documentjes/ presenaties/ speadsheets etc. maken en beheren. Dat kan praktisch gratis. Gebruik libre office of google docs. Gebruik de gratis opslag capaciteit en maak desnoods meerdere accounts aan voor dropbox of drive. Tenzij je echt gigabytes aan data hebt (als designer) zou ik daarvoor niet een duur abbo sluiten. En je kunt prima om Microsoft Office heen werken, zelf gebruik ik het al jaren niet. En als ik het moet gebruiken (van werkgever) krijg ik het via de licentie van de werkgever.
  3. Specefiek -> ben je programmeur, designer of architect of iets dergelijks. Doe dan niet moeilijk en koop de software die het best presteert in jouw branche. Zo zou ik als architect gewoon autocad abbo nemen en als programmeur jetbrains all products pack.
Met citaat reageren