Los bericht bekijken
  #20  
Oud 26 oktober 2007, 08:56
marcello marcello is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2007
Berichten: 17
Standaard Re: Mogelijke VAR-problemen met BV na bijna 19 jaar ondernemen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Ik werkte van 1998 t/m 2004 als freelance ICT-consultant.

Mwa, ik had projecten variërend van een paar maanden (selectietraject) tot ruim 2 jaar (complete implementatie in een grote landelijk verspreide organisatie). Maar nooit fulltime op locatie met een soort-van-gezagsverhouding, altijd zelfstandig op basis van eigen agendabeheer met meerdere gelijktijdige projecten bij verschillende opdrachtgevers en globaal 15 opdrachtgevers per 5 jaar.

Tuurlijk zijn er ook ICT'ers die nu eenmaal wel fulltime op locatie werken voor de duur van een project. Dat gaat vaak via detacheringsbureaus. Maar ik vind het niet gek dat de overheidsinstanties daar ergens een grens trekken en het als werknemerschap gaan zien. Want nogmaals, ergens moet toch een grens liggen.
Da's een duidelijk standpunt van uw kant: Zoals ik onderneem ziet u niet als ondernemen.Fijn ik houd van duidelijkheid.Dus als ik vanuit mijn bedrijf tezamen met zeg 4 andere compagnons veelal lang op lokatie werkzaam ben, via een bemiddelingsbureau (want zij zijn preferred supplier) , dan ziet u dat niet als ondernemen ? Jaja....