Los bericht bekijken
  #7  
Oud 31 januari 2012, 19:03
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Marlies,

jou gedachte over dekking is wel aan de blonde kant
Zowel KPN, Tmobile als Vodafone hebben hun eigen zendmast netwerk. Er worden wel masten gedeeld maar dat is ook uit praktisch en kosten oogpunt het neerzetten van de mast kost enkele 10.000den euro's alleen ieder hangt wel zijn eigen zend apparatuur in de mast en er zijn ook masten waar alleen kpn, vodafone of tmobile hangt. omdat ieder zijn eigen capaciteits en dekkingsberekeningen maakt. maar het word wel erg technisch.

Vrienden van mij worden ergens in een bos op de veluwe, de een heeft een kpn abbo en geen ontvangst problemen, de ander heeft een tmobile abbo en heeft nauwelijks ontvangst als ze thuis is..

De gaten in de dekking zijn echter nog maar relatief klein, die vrienden van mij wonen daar nog niet zo lang en zij kreeg het advies van tmobile om maar over te stappen omdat zij in dat gebied geen goede dekking hadden en er ook op korte termijn geen masten gepland waren die de dekking zouden verbeteren op die plek. (ze hebben het speciaal uit laten zoeken omdat ze iemand kennen bij tmobile) dit advies zal je niet snel van tmobile klantenservice krijgen...

@ peter.. alle grote providers hebben goed dekkende netwerken ze hebben allemaal kleine blackspots in dunbevolkte gebieden maar dat is bij elke provider het is bijna niet te doen om te zeggen welke provider voor jou werkt

het zelfde geld voor je vraag over de belminuten zoals ramon ook zegt wat heb je eraan om te weten hoeveel belminuten ik heb..
Ik heb in elk geval gekozen voor een abonnement waar ik de bundel elke maand kan aanpassen en dat doe ik ook regelmatig.

Ik krijg als zzp-er soms een telefoon van het bedrijf waar ik voor werk en soms moet ik mijn eigen telefoon gebruiken (wat ik dan weer doorbereken) zo varieert mijn verbruik nog al ik heb abonnementen van 120 minuten gehad (omdat dat het minimum was vanwege het gekozen gratis toeste) en bundels van 800 minuten..

Kortom het enige advies wat ik kan geven is kies voor een flexibel abonnement als je nu nog niet weet wat je gemiddeld verbruik gaat worden.
Met citaat reageren