Los bericht bekijken
  #1  
Oud 8 augustus 2012, 23:25
MarcelNLD MarcelNLD is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2012
Berichten: 3
Standaard Aansprakelijk voor letsel als freelance trainer zelfverdediging via sportschool?

Beste allemaal.

Vorige maand ben ik begonnen als part-time freelancer. Ik geef les in zelfverdediging.

Ik word ingehuurd als externe door opdrachtgevers die zelf een sportschool hebben. Ik geef dus les aan hun klantenbestand, maar word door de sportschool betaald. In hun algemene voorwaarden naar hun leden toe staat dat zij zich in zekere mate niet aansprakelijk stellen wanneer er letsel ontstaat tijdens een les.

Nu word ik als freelancer als zelfstandig gezien. Hun klanten zijn akkoord gegaan met de algemene voorwaarden van de sportschool, niet met mijn algemene voorwaarden. Wat als er nu letsel ontstaat tijdens mijn sportles? Wie is er dan aansprakelijk?

Ik zat zelf aan algemene voorwaarden te denken met een paragraaf vrijwaring erin en een bedrijfsverzekering. Nu weet ik niet of die laatste echt noodzakelijk is.. (druist een beetje tegen mijn gevoel om dat te zeggen), maar ik schrok me helemaal wild van de prijs die ze ervoor vragen.

Ik vroeg mij af of er part time freelancer die met een soortgelijke vraag hebben gezeten en ben benieuwd hoe zij dat hebben opgelost.

Alvast bedankt!

mvg Marcel
Met citaat reageren