Discussie: Uurtje - factuurtje
Los bericht bekijken
  #6  
Oud 12 november 2007, 16:47
Zininkennis's schermafbeelding
Zininkennis Zininkennis is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 23
Stuur een bericht via Skype™ naar Zininkennis
Standaard Re: Uurtje - factuurtje

Ik heb ook al wat meer gehoord en gelezen over deze manier van werken, en doe het zelf op kleine schaal ook. Tenminste, als ruilhandel. Voor mij is de basis dat je allebei blij kan worden van de dienst van de ander, of die ook nodig hebt. Verder betaal ik gewoon blij mijn fakturen, en wordt ik blij van mensen die mij ook zo betalen.

Ik denk, net als Annedien, dat de gemoedstoestand van betalen voor het oplossen van een probleem het belangrijkst is voor de hoogte van het bedrag. Dat betekent wel, dat je goed moet bepalen of je opdrachtgever het probleem echt heel graag wil oplossen. Volgens mij hangt het er erg vanaf, hoeveel last de uiteindelijke betaler heeft van het probleem. En in grotere organisaties moet diegene dat natuurlijk ook nog verder kunnen uitleggen aan de eindverantwoordelijke.
Ik heb me ook laten vertellen dat Martijn ook wel laat doorschemeren of ronduit zegt wat zijn verwachtingen t.a.v. de betaling zijn (van iemand die bij een van zijn spreekbeurten was), maar dat is informatie uit de tweede hand. Het lijkt me wel handig, want ook daarover hebben mensen zeer verschillende ideeen.
__________________
Hartelijke groet, Pam Leenheers

www.zininkennis.nl
http://zininkennis.wordpress.nl
M: 06-25527550
Met citaat reageren