Los bericht bekijken
  #1  
Oud 30 januari 2012, 13:39
hynoki hynoki is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 januari 2012
Berichten: 3
Standaard Vanaf wanneer mag ik mijn uren tellen voor het urencriterium van 1225 uren?

vanaf jan. 2011 had ik een uitkering met solicitatieplicht, maar heb in die tijd ook in overleg met de werkcoach een ondernemingsplan geschreven en me georienteerd op ZZPerschap. Vanaf mei 2011 had ik een uitkering op basis van startersperiode (dus geen solicitatieplicht), en in die maand ook mijn eerste betaalde opdracht. In deze periode heb ik ook een VAR -WUO aangevraagd en gekregen. sept. 2011 heb ik mijn uitkering stopgezet omdat ik genoeg opdrachten had (en werd verteld dat ik pas 3 jaar later een verrekening krijg voor het uitkeringsbedrag in de startersperiode, al wil ik deze maanden nu alvast terug betalen, maar goed).

De vraag is: vanaf wanneer mag ik mijn uren tellen voor de urencriterium van 1225 uren? Al maakte ik pas in mei mijn eerste betaalde uren, was ik al maanden daarvoor, sinds jan. eigenlijk, bezig met niet-betaalde uren maken (ondernemingsplan schrijven, netwerken, KvK ondernemerstrainingen volgen etc). Mag ik deze voorbereidingsuren wel meetellen?

Mag ik zowieso wel vanaf mei tellen, al heb ik van mei t/m sept. en een startersperiode uitkering en betaalde opdrachten gehad?

Laatst gewijzigd door René; 30 januari 2012 om 14:59 Reden: Mod edit: verplaatst naar eigen topic
Met citaat reageren