Los bericht bekijken
  #4  
Oud 10 maart 2014, 21:28
Erik van de Weerdhof Erik van de Weerdhof is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bookiebas Bekijk bericht

Ik heb het volgende gedaan:
- Bij de "winst en verlies rekening" onder "financiële baten/lasten" bij
"waardeveranderingen van vorderingen" -6200 ingevuld
Daardoor gaat het saldo winst- en verliesrekening naar beneden.
- bij "te verrekenen bedragen" heb ik "verliezen" / "nog te verrekenen verliezen
uit werk en woning (box 1) 2004 t/m 2012" ook 6200 ingevuld.
Daardoor gaat het belastbaar inkomen door werk en woning naar beneden.

Is dit correct gaat er iets dubbel (=fout) hier ?
Hallo Bas,

dit gaat niet goed. Je moet geen nog te verrekenen verlies uit voorgaande jaren invullen, daarmee wordt iets anders bedoelt dan waar we het hier over hebben.

Nu ken ik het aangiftepakket van de fiscus niet, maar naar ik meen te begrijpen baseert dat zich voor de winstberekening primair op vermogensvergelijking. (Eindvermogen - beginvermogen - privé-stortingen + privé-opnamen = resultaat.) Jij hebt nu in de winst- en verliesrekening iets ingevuld*, maar om te zorgen dat het ook wordt meegenomen in het resultaat, zoals het aangiftepakket dat door vermogensvergelijking berekent, moet je ook nog iets doen met het eindvermogen of de privé-opnamen/stortingen.

* Ik weet overigens niet of "waardeveranderingen van vorderingen" precies het veld is waar de fiscus het wil zien. Het zou dus best kunnen van wel, ik weet het gewoon niet. (Maar afgezien van dat kleinigheidje is het terecht ingevuld.)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bookiebas Bekijk bericht
neem aan dat je bedoelt met: "de rest is afgewaardeerd" , het oninbare bedrag van de failliete debiteur, de 6200.
Ja

Groeten,
Erik
Met citaat reageren