Los bericht bekijken
  #23  
Oud 15 februari 2009, 10:35
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: "Standaardeisen" proefopdracht?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door writer83 Bekijk bericht
Interessante discussie.

Ik heb nu een aanbod voor een proefopdracht, ze gaat me hierover nog bellen. Ik denk: lastig, wat stel je daaraan voor eisen? Ik denk sowieso van te voren te moeten stellen dat ik ervoor betaald wil in het geval het artikel geplaatst wordt, zijn jullie het daarmee eens? Vind het moeilijk want ik moet nu ook gaan onderhandelen (denk ik) over het bedrag, terwijl ik niet precies weet wat dan 'normaal' is. Dit zijn wel echt de lastigere aspecten aan freelancen, niet?
Je kunt het woord 'proefopdracht' ook gewoon letterlijk nemen. Het is voor hen een proefopdracht. Voor jou is het een gewone opdracht. Jij hebt je stijl en zij willen kijken of die bij hen past. Dan is het niet meer dan normaal dat zij gewoon jouw tarief betalen. Ik zou zeker niet gaan voor een constructie waarbij je (alleen?) betaald krijgt als je artikel geplaatst wordt. Daar heb ik tot nu toe alleen maar probleemverhalen over gehoord. Bekijk het zo: is jouw werk minder waard omdat het voor een ander een proef is? Lijkt me niet! Mijn ervaring tot nu toe is dat de goede opdrachtgevers (waaronder bijvoorbeeld die ene waar ik eerder naar verwees toen ik aangaf te hebben gezegd dat ik geen proefopdrachten deed) ook voor je willen betalen.
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren