Los bericht bekijken
  #5  
Oud 18 april 2006, 17:25
Isabelle's schermafbeelding
Isabelle Isabelle is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 187
Weblogartikelen: 8
Standaard Re: Help! Mijn opdrachtgever...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Annedien Hoen
Daar noem je nogal wat!
Wat dit aangaat merk ik dat veel freelancers toch best onzeker zijn over dit soort aangelegenheden. Een aantal standaard teksten hebben die je opdrachtgevers kan 'teruggeven' als je je in een hoek gedrukt voelt is misschien een idee; dat je hierover nadenkt als je niet middenin zoiets zit (de bijkomende emoties kunnen het lastig maken-- hoezeer je je ook voorneemt dat dingen je niet zullen raken gaat het toch onder je huid zitten, ga je piekeren, enzovoorts...).
Dat vind ik interessant, van die standaardteksten. Zullen we een dialoogje proberen? Ik ben opdrachtgever en ik wil van jou een foldertekst. We hebben inhoud en deadline mondeling doorgesproken en die heb jij in een offerte vastgelegd en die heb ik getekend. Ik bel jou op en zeg: (of/of dus hè, zo gek zijn opdrachtgevers nu ook weer niet...maar ik bel je wel voor de 3e keer met een verandering)
  • Zou je het een week eerder kunnen af hebben? De beurs is vervroegd.
  • Ik heb je tweede versie gelezen. Hij is best goed, maar ik wil liever minder tekst en meer beeld. Hier heb je een foto.
  • Kun je er 800 woorden van maken i.p.v. 400? Je bent nu toch al bezig.
  • We hebben besloten dat we je tekst ook op de site zetten.
  • Onze interne tekstschrijver gaat er nog even mee aan de slag. Dan ben jij nu klaar.
Ben benieuwd wat jij mij antwoordt...
__________________
Isabelle Langeveld
site: www.helderenwijzer.nl
Met citaat reageren