Los bericht bekijken
  #4  
Oud 7 februari 2012, 11:36
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joepdecock Bekijk bericht
Vervolgens gaf ik nogmaals aan dat ik slechts 1 of 2 freelance opdrachten zou willen uitvoeren met het doel om vervolgens een vaste aanstelling te krijgen bij het betreffende bedrijf. Ik ga dan uit van bv 2 dagen per week voor een periode van 3 maanden. UWV gaf toen aan dat het niet nodig is om me in te schrijven bij de KvK.
Dat lijkt me ook. Leven is keuzes maken. Je kiest ervoor om duurzaam zelfstandig ondernemer te worden, met de hele rataplan van KvK, VAR, btw etc. óf je kiest voor loondienst. Iets in de schemerzone ertussenin is altijd ingewikkeld, en nog veel ingewikkelder als je in een uitkeringssituatie zit.

Jij wilt kennelijk geen zelfstandige zijn, maar via tijdelijke banen naar een vaste baan in loondienst. Vergeet dan het gedoe van KvK etc., dat is voor mensen die een andere keuze maken.

Een tijdelijke baan regel je met een tijdelijke arbeidsovereenkomst, of via een uitzendbureau of payrollservice.

Citaat:
De KvK gaf aan dat zij het wel nodig achtte om mezelf te registreren met een KvK nummer, maar dat ik dan wel actief met mijn eigen bedrijf bezig dien te zijn (website, visitekaartjes, acquisitie etc.)
Dat geldt dus voor mensen die de andere keuze maken (ondernemerschap), niet voor jou (werknemer). Vergeet niet dat de KvK een adviesfunctie heeft voor ondernemers, niet voor werknemers. Ze nemen dus al snel aan dat iemand die advies komt vragen ondernemer wil worden, en dan is de gedragslijn van de KvK: zoveel mogelijk wijzen op alle verplichtingen, formaliteiten en risico's die daarbij horen.

Citaat:
omdat ik anders problemen zou krijgen met mijn uitkering.
Onzin, de KvK heeft je situatie en wensen niet goed begrepen. Je kunt prima tijdelijk werk aannemen in een uitkeringssituatie.
__________________
René
Met citaat reageren