Discussie: Snelstart XD vragen
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 4 februari 2010, 21:07
Verwijderd acccount
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Snelstart XD vragen

Hoi,

Ik heb sinds maandag het programma Snelstart XD aangeschaft, aangezien mijn eenmanszaak na 3 jaar toch echt een betere administratie verdiende. Ik ben nu 2009 in zijn geheel aan het inboeken, zodat alles netjes naar mijn accountant kan voor de jaarlijkse aangifte. Echter......ik kom er bij een paar dingen niet uit. Wie kan mij helpen/advies geven?

1. Ik koppel de regels op mijn afschriften aan een factuur of aan een specificatie/grootboek. Hoe doe ik dit met de omzetbelasting, moet ik dit gewoon als factuur inboeken (zonder btw uiteraard)? Tegen welke specificatie boek ik dit dan?

2. Ik ontkom er niet aan dat sommige aankopen via mijn prive rekening worden betaald. Ik boek deze nu in als normale inkoopfactuur en zet ze weg in het kasboek. Doe ik dit goed? Ik las ook ergens dat je jezelf een declaratiefactuur kan "sturen", deze als geheel inboeken en per regel in het juiste grootboek wegzetten. Wat is de juiste/gemakkelijkste manier?

3. Ik boek bij elke keer dat ik inkomsten binnenkrijg een deel over naar mijn prive rekening (loon zeg maar). Hoe kan ik dit het beste boeken? Gewoon onder de specificatie "prive"? Is dat voldoende? Of moet ik het koppelen met mijn prive rekening die ik als apart rekening vermeld in mijn rekeningenoverzicht?

Wat een vragen (waarschijnlijk ook niet de laatste)...

Heel graag advies!!
Thanks!

gr Anke
Met citaat reageren