Los bericht bekijken
  #14  
Oud 18 april 2007, 12:24
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Licenties van software; hoe zit dat??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door che Bekijk bericht
word er vaak (en streng) gecontroleerd dan?ik wil nu zelf ook gaan starten maar kan het me nu (nog) niet veroorloven om het hele CS2 pakket aan te schaffen.
Volgens mij wordt er praktisch niet gecontroleerd, zeker niet bij kleine bedrijven. Toch denk ik dat je het beste zo snel mogelijk aan legale software moet komen. Kijk hoe dit voor jou het goedkoopste kan, bijvoorbeeld als student via Surfspot.nl. Dan kost Adobe CS volgens mij iets van 250 euro en kun je van start. Daarna zou ik zeker voor de "echte" versies gaan, omdat de educatie-versies in principe niet gebruikt mogen worden voor zakelijke doeleinden.

Ik snap dat het een grote investering is (liep er zelf ook tegen aan), maar je zit wel een stuk lekkerder op je stoel als je weet dat je originele cd'tjes in je kast hebt liggen! Daarnaast heb ik bijvoorbeeld met Quark wel gehad dat mijn niet zo legale versie (wel legaal, maar hij mocht maar op 1 computer, dus mijn versie was niet legaal) vaak vastliep en bepaalde functies had. Ik moet eerlijk zeggen, zeker met hete adem van klanten in je nek, ondanks de 1300,- die ik kwijt was, ben ik ontzettend blij dat ik daar gewoon netjes een legale versie van gekocht heb!
Met citaat reageren