Los bericht bekijken
  #5  
Oud 11 april 2007, 09:44
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: goede opdracht, maar kleine vergoeding....

Hier heb ik ook een beetje last van.. Jaren terug ben ik begonnen met wat computerhulp aan iemand uit de buurt. Toen betaalde het goed, maar nu is de situatie wat veranderd: ik woon nu 65km verderop en ben begonnen als freelancer. Daarnaast ben ik ook een jaar of 5 ouder en wijzer In ieder geval vind ik het ook moeilijk om hier over het tarief te beginnen, vooral omdat me aan het begin van dit jaar nog gevraagd is of we het hierop hielden en ik sowieso een beetje schuw voor geld-gesprekken ben Bottomline: als ik het ritje niet kan combineren kost het me bijna geld.

Ik neem dit maar als leergeld aan, combineer de ritjes en ga met NIEMAND meer iets aan onder deze voorwaarden! Laag tarief wil ik nog best eens rekenen, maar in dit soort gevallen gaat er wel BTW bovenop EN reiskostenvergoeding. Op die manier kun je er dan net wat meer van maken.

In jouw situatie gaat dit niet op, maar als je echt denkt dat het niet handig is om deze klant te laten gaan, neem dan je "verlies" als leergeld en hou het aan als betaalde hobby. Als het je niet zoveel tijd kost dat je geen tijd aan grotere vissen kunt besteden, dan is het immers meegenomen en uitbreiding van je netwerk!

Ik zou in ieder geval wel een persoonlijk afspraak maken, je kunt ook gewoon uit interesse erheen gaan. Elkaar een beetje spreken en leren kennen kan ook tot onverwachte, positieve resultaten leiden, omdat je dan ook duidelijk kunt maken dat je nu in een andere fase/situatie zit. Dan zou het best kunnen dat hun houding daar zelf ook in veranderd.

Succes!
Met citaat reageren