Los bericht bekijken
  #4  
Oud 16 april 2012, 06:33
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard bezwaren

Het gebeurd regelmatig dat we zzp'ers binnen krijgen met dit soort bezwaarschriften. Ik denk dat je het inderdaad moet zien in de richting zoals rene het aangeeft.

- Kijk de fiscus heeft naar mijn bescheiden mening met de VAR bedoeld om partijen zekerheid te geven vooraf daar waar je die zekerheid pas achteraf werkelijk krijgt. Ik denk dat als je de VAR invult, je idee over hoe je de toekomst ziet naar alle redelijkheid moet invullen in combinatie met het verleden...die er mogelijk nog niet is

- het inschatten van omzet / klanten / uren enz is natuurlijk lastig maar je kunt het meestal benaderen vanuit de gedachte "wat je intentie is". En dit laatste is vaak voor ZZP 'ers bijzonder lastig. Want men kent het VAR systeem niet (dat is wat anders dan 'n formuliertje invullen) en neemt sommige vragen dan wellicht te letterlijk o.b.v. reeds beschikbare informatie en de angst dat er straks een afwijking zit in de schatting.

Wat we dan ook doen is als men bij ons binnenkomt met een afwijzing, gewoon de schatting aanpassen o.b.v. beschikbare informatie + intentie van de ondernemer. Maar wel op een manier dat je het aan jezelf kunt verkopen. Dus niet o.b.v. "als ik dit invul dan krijg ik die VAR" . Als je dit in een brief met bijlagen goed gemotiveerd onderbouwt kom je echt een heel eind. Want de beoordeling is op zich zeer realistisch. Wat overigens wel kan gebeuren is dat je een ellenlange vragenlijst ontvangt waarin meer diepgang wordt gevraagd dan het formuliertje zelf zoals contracten enz.

succes met schrijven