Los bericht bekijken
  #2  
Oud 7 augustus 2009, 15:31
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Uurtarief grafisch ontwerp iPhone game

Hallo Barbara,

De link werkt bij mij niet, dus ik kan even niet zien hoe schandalig laag de tarieven in Duitsland zijn, maar om antwoord te geven op je vraag: ik zou het wel of niet aannemen van de opdracht even af laten hangen van 1) de grootte van je wens om in Duitsland aan het werk te gaan en 2) de noodzaak om werk te hebben.

Als je voor jezelf heel graag een eerste klus in Duitsland wil hebben en je weet dat de uurtarieven daar lager liggen dan in NL, dan zou ik het gewoon aannemen. Zit je anders waarschijnlijk de komende twee maanden uit je neus te eten; ook. Als dit één van de vele kansen is en je eigenlijk omkomt in het werk, kan ik me voorstellen dat je het liever even voorbij laat gaan.

En heeft die recruiter nu al €35/uur geboden of denk je dat hij dat gaat bieden? Met €50/uur hoef je jezelf echt niet direct uit de markt te prijzen, maar soms is het wel belangrijk om eerst even een flinke voet tussen de deur te hebben, voor je het tarief kunt vragen dat je eigenlijk wilt hebben. Of je daar een tijdelijke concessie in je tarief voor over hebt, is natuurlijk helemaal aan jou!

Groet, Adine
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren