Los bericht bekijken
  #18  
Oud 3 april 2009, 14:01
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Wie is mijn opdrachtgever

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reggie Bekijk bericht
Ik wil dat risico lopen en het is een risico.
Dat is natuurlijk een legitieme opvatting, maar de politiek denkt daar nu eenmaal anders over. De al jaren heersende opvatting is dat er geen opt-out moet zijn voor de collectieve werknemersverzekeringen (d.w.z. vrijwillig onverzekerd zijn). En diezelfde politiek wil niet dat het ondernemerschap wordt gebruikt als vluchtroute voor werkgevers/werknemers die zich aan de werknemersverzekeringen willen onttrekken. En dus moet men proberen een onderscheid te maken tussen echte ondernemers en werknemers die zich ondernemer noemen.

De reden voor dit alles is de solidariteit waar het collectieve stelsel van werknemersverzekeringen voor bedoeld is. Het is niet de bedoeling van de politiek (i.i.g. cda/pvda) dat jonge, hoogopgeleide en gezonde werknemers zich aan werknemersverzekeringen onttrekken en oudere, laagopgeleide en vooral zieke/arbeidsongeschikte werknemers in het systeem blijven en torenhoge premies moeten betalen.

Met deze politieke opvatting mag je het uiteraard oneens zijn, maar ik wil maar even toelichten dat er iets meer aan ten grondslag ligt dan alleen er "een probleem van maken" door de belastingdienst.
__________________
René