Los bericht bekijken
  #4  
Oud 22 april 2008, 00:02
Miranda van Gaalen Miranda van Gaalen is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 januari 2007
Berichten: 25
Standaard Re: Opdracht voortvloeiend uit opdracht / tussenpersoon die moeilijk doet

- in de voorwaarden staat dat medewerkers niet mogen worden overgenomen -

In principe is dit een zaak tussen adviesbureau en ontwikkelaar. Als zij de afspraak hebben dat er geen personeel wordt overgenomen, dan is de opdrachtgever daar dus mee akkoord gegaan. Al neem ik aan dat daar wel een termijn aan hangt, want zo'n afspraak kan nauurlijk niet oneindig zijn. Ik verwacht dat het een vast aantal maanden is, gerekend vanaf de eerste dag van de eerste opdracht. Als dit inderdaad zo is en die termijn is niet voorbij, dan is het toch echt de ontwikkelaar die mis zit, niet het adviesbureau.

Een betrouwbare opdrachtgever respecteert de zakelijke afspraken die hij zelf gemaakt heeft, tenminste zo zie ik dat. Zeker als ze tevreden zijn met het adviesbureau, dat dus blijkbaar al meerdere goede matches gemaakt heeft.

Het verrekenen van wat dan ook met jou lijkt me klinklare onzin, volgens mij ben jij ze niets verschuldigd. Tenzij er iets in de algemene voorwaarden die jij met ze hebt staat hierover. Om de relatie goed te houden zou ik begrip tonen voor hun situatie, maar tegelijk duidelijk aangeven dat je geen aanleiding ziet voor verrekening van jouw kant.

Ik ben het met Retulis eens: probeer in overleg tot een oplossing te komen. En dan zal een bureau inschikkelijker zijn als de ontwikkelaar en jij erkennen wat de eigenlijke afspraken zijn.

Succes!
Miranda
__________________
www.zetjezelfopdekaart.nu
Met citaat reageren