Los bericht bekijken
  #8  
Oud 5 augustus 2009, 20:32
Vincent Vincent is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 2 augustus 2009
Berichten: 20
Standaard Re: Freelance ICT'er (Nieuw) Stelt zich voor

Hmm ik heb het concurrentiebeding nog eens uit het stof gehaald. Het beding m.b.t. 3 jaar blijkt van mijn vorige werkgever te zijn, en is feitelijk meer een relatiebeding in het geval van vergelijkbare werkzaamheden. Aangezien het mijn vorige werkgever is en de drie jaar bijna om zijn hoef ik hier weinig actie op te ondernemen.

Wat me nu meer zorgen geeft is het contract van mijn huidige werkgever. Hier staat het volgende in:

Binnen een straal van 75KM met Eindhoven als middelpunt (waar ik zelf ook woonachtig ben) mag ik geen onderneming vestigen of aandelen hebben in, gelijk gelijksoortig of aanverwant, hetzij direct, indirect in welke vorm dan ook. Verder mag ik ook geen contacten onderhouden met klanten, leveranciers of derden daarvan.... Uiteraard met de nodige monsterlijke boetes inbegrepen.

Verdere navraag onder collega's wijst ook uit dat eerdere oud-collega's hetzelfde gevecht zijn aangegaan maar het contract niet hebben kunnen openbreken (gevecht zonder advocaat dan wel, maar door aan tafel te zitten met werkgever)....

Ik heb momenteel helaas geen rechtsbijstand en een advocaat is ook niet te betalen. Ik heb ook geen enkele behoefte of intentie om op wat voor wijze dan ook in het vaarwater van mijn werkgever te varen, maar het bovenstaande maakt het mij wel heel erg moeilijk....
Met citaat reageren