Los bericht bekijken
  #2  
Oud 18 september 2012, 15:06
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Zoals ik het lees heb jij prima gehandeld. Er heeft een bedrijf gebeld waar je eerder voor gewerkt hebt en je hebt hen gewezen op het feit dat je liever via een intermediar werkt. De reactie van die intermediar is gewoon grof. Een concurrentie of relatiebeding moet overeengekomen worden wil je er juridisch (eenvoudig) aanspraak op kunnen maken.

Als jij geen schriftelijk concurrentiebeding hebt dan kunnen ze je in principe alleen "aanklagen" voor onrechtmatige daad, maar een telefoontje met een opdrachtgever is daar zeker niet genoeg voor en als de klant zelf zou verklaren dat ze jou benaderd hebben dan valt de hele zaak in het water.
Ik weet dat advocaten zich altijd wat voorzichtig uitdrukken maar zoals jij het hier beschrijft hebben ze gewoon geen zaak

Ik weet niet hoeveel werk je via deze intermediar krijgt.. Maar ik denk dat ik even flink terug zou blaffen dat hij (of zij) niet zo overspannen moet reageren en dat jij gebeld bent en onmiddellijk hen hebt aanbevolen als contractpartner. en het vriendelijke verzoek zich eerst te verdiepen in de gang van zaken voor dat je iemand de maat neemt.
Met citaat reageren