Los bericht bekijken
  #1  
Oud 20 januari 2011, 10:24
JeroenB JeroenB is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 februari 2010
Berichten: 5
Standaard VAR-WUO en opdracht voor huidige stage- en uitzendwerkgever

Beste allen,

Mijn situatie is als volgt. Op dit moment loop ik stage bij een (overheids)bedrijf. Volgende week loopt mijn stage van in totaal vijf maanden af.

Omdat de klus nog niet helemaal klaar is, willen zij mij nog voor twee of drie weken aannemen via een uitzendbureau (lees: gewoon betaald ipv stagevergoeding).

Ik ben bijna klaar met mijn studie, en wil daarna een eenmanszaakje beginnen.

Het stagebedrijf heeft al aangegeven dat ze waarschijnlijk gebruik willen maken van mijn diensten als zzp'er. Het is nog onbekend wanneer en hoe vaak dit zou gebeuren, maar het is in ieder geval niet zo dat het mijn enige opdrachtgever wordt of dat ik er voor een langere periode ga werken.

Mijn vraag is nu: kan ik in problemen komen met een VAR-WUO als ik als zzp'er aan de slag ga bij hetzelfde bedrijf als waar ik stage heb gelopen en een paar weken via een uitzendbureau heb gewerkt?

Ik heb de belastingdienst al gebeld, en die zeiden dat er mogelijk moeilijk wordt gedaan over het feit dat ik er al stage heb gelopen. Het zou als fictief dienstverband (als ik het goed heb onderhouden) worden gezien.

Via het uitzendbureau zou echter geen problemen opleveren.

De dame aan de telefoon klonk echter ook niet helemaal zeker van haar zaak, en als ik het aan freelancers om mij heen vraag, zeggen zij unaniem dat het geen probleem is.

Kan iemand mij hier helderheid over verschaffen?

Hartelijk dank!
Jeroen