Los bericht bekijken
  #22  
Oud 26 mei 2008, 01:16
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Als starter investeren in huisstijl?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ontwerp Bekijk bericht
Corrigeer me als ik er naast zit: logos zijn ingewikkelder dan alleen ontwerpen. Je moet ook erop letten dat je niet een geregistreerd logo van een ander bedrijf per ongeluk kopieert. Een goede reden om een professioneel ontwerper in de hand te nemen.
Logo ontwerp wordt onderschat, zo ondervind ik. Ik krijg nog wel eens de vraag van.. ik wil een websitje en dan ook even een logo erbij.

Een logo behandel ik helemaal apart. Waarom? Omdat een goed logo (en dan kan je hele discussies houden wat een 'goed' logo is) niet zomaar even uit de mouw te kloppen is. Soms gebeurd dit en heb je mazzel, maar soms zit je er ook dagen op te bouwen en heb je nog steeds niets. Logo ontwerp is een stukje gevoel en uit eindelijk draagt het een heel bedrijf.

In de grafische wereld staat als een paal boven water: Beter goed gejat dan slecht bedacht. Ik zelf heb er niet zoveel mee maar het is wel zo. Alleen een goed ontwerper zal een gejat logo een eigen draai geven dat je het niet meer terug herkend.

Daarnaast is het ook wel prettig als een logo druk klaar is en je niet weer weg gestuurd wordt bij de drukker omdat het bestandje in een word document staat. Of je krijgt extra opmaak kosten omdat de drukker je bestand moet omzetten naar een handelbaar formaat (in vecoteren en naar pantone kleuren) Em dat zijn keiharde man uren die je zo kan dokken.

Het zijn maar even thermen waar een gewoon persoon geen idee van heeft. Grafisch vormgeven is ook gelukkig gewoon een vak
Met citaat reageren