Los bericht bekijken
  #2  
Oud 7 augustus 2009, 15:35
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Aanschaf privé of zakelijk?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OS4U Bekijk bericht
Graag even advies/mening over het volgende:

Ik wil een product aanschaffen. Ik heb dit product zakelijk nodig, maar heb hier ook privé een voordeel van (het is er toch, dus kan ik het gebruiken). Ik werk vanuit thuis en heb dus geen apart kantoor waarin dit staat.

Ik boek het dus zakelijk in en vraag btw terug. Is er een consequentie als de belastingdienst dit later niet als zakelijke aankoop ziet? Wat is die consequentie dan? Behalve het terugbetalen van de verrekende btw?

Ik merk om mij heen dat ondernemers (zzp'ers) heel veel dingen zakelijk afboeken, terwijl ik altijd heel voorzichtig ben. Misschien iets té??

Graag advies!
gr Anke
Als de aankoop uiteindelijk gezien wordt als privé-aankoop, dan kan het zijn dat je idd de BTW moet terugbetalen + de kosten van de aanschaf niet af mag trekken (dus weer op moet tellen). De BD zal met name kijken naar de verhouding (iets dat slechts 10% zakelijk gebruikt wordt, kun je moeilijk verantwoorden als zakelijke aftrekpost) van gebruik.

Heb je trouwens deze informatie over het wel/niet aftrekken van kosten al gezien?
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren