Los bericht bekijken
  #10  
Oud 9 april 2006, 11:50
katsarchitecten's schermafbeelding
katsarchitecten katsarchitecten is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2006
Berichten: 31
Standaard Re: Je opdrachtgever ontslaan

ik start elke opdracht met een gratis en vrijblijvend gesprek met een (eventuele) opdrachtgever. In dit gesprek tast ik af wat de opdracht werkelijk inhoudt, of budgetten bekend zijn, hoeveel tijd er is, wat de ambities en wat de wensen zijn. Voor mij zelf is het belangrijk dat er iets byzonders, dat er architectuur gemaakt kan en mag worden (wat overigens niet per se meer geld hoeft te kosten).

Na zo'n gesprek hebben zowel de opdrachtgever als ikzelf de keuze om met de opdracht door te gaan.

Mijn ervaring is dat dit zeer positief werkt.

In principe ontsla ik geen opdrachtgevers, ik vind dat als ik (bijvoorbeeld op basis van een eerste gesprek en opdracht definities) een opdracht aanneem ook de verantwoorddelijk neem om die opdracht tot een goed einde te brengen. Stel dat ik mij vergist heb in de hoeveelheid werk die het met zich meebrengt dan zal ik freelancrs of anderen inschakelen mij te ondersteunen.
Als de opdracht uit de hand loopt omdat er steeds meer extra gevraagd wordt zal ik de opdrachtgever daar op tijd op wijzen en als dit bijvoorbeeld zo ver gaat dat het een wijziging van de opdracht is ook het gesprek aan gaan wat betreft het afgesproken honorarium.

bewaking van planning en budget is ook een onderdeel van mijn takenpakket.

Maar boven alles staat de lol van het maken van architectuur.
Met citaat reageren