Los bericht bekijken
  #10  
Oud 2 december 2010, 18:10
WalterBrokx WalterBrokx is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 januari 2010
Berichten: 71
Weblogartikelen: 1
Standaard

Beste Lonneke,

wat je denkt over hoe het opgevat wordt, heeft natuurlijk niets te maken met de wet. Het is zelfs de manier waarom misinformatie de wereld in geholpen wordt: iemand vraagt hoe het zit met de regels en men komt met eigen interpretaties, die eigenlijk geen antwoord geven op de vraag. (En het wordt vervolgens overgenomen, "want het staat op internet.")

Er is niets mis met eigen interpretaties, maar zet er dan ook bij dat je eigenlijk niet precies weet, wat de regels letterlijk zijn . Of zet erbij dat je het niet eens bent met de regels vanwege je opvatting dat eerst mailen minder vervelend zou zijn dan eerst bellen. Dan kan er een discussie gevoerd worden over de zin en onzin van de regels.

Er schuilt bovendien een 'gevaar' in je gedachtengang: het lijkt er op dat je je eigen voorkeur projecteert op de rest van de mensheid. ('ik heb liever dat ik eerst gemaild word' => 'volgens mij vind men het fijner om eerst gemaild te worden') Dit is natuurlijk helemaal geen gegeven.
Ik wil wel toegeven dat ik het irritant vind om met een anoniem nummer gebeld te worden door een callcenter, maar dat betekent niet dat ze me mogen mailen. (En zo zijn er vast nog meer variaties )

(Dit is trouwens niet persoonlijk bedoeld, ookal klinkt het wel een beetje scherp hier en daar; het is meer een observatie in het algemeen. En in het bijzonder over de spamdiscussies op internet.)

Mvg,

Walter
__________________
BrokxMedia - Audiovisueel Ontwerp
Boeiende Bedrijfsfilms, Commercials & Onlinevideo - Nog Beter Communiceren met Film
Met citaat reageren