Los bericht bekijken
  #11  
Oud 19 augustus 2009, 10:03
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Kvknr als schijfster? en de inkomsten dan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adine Versluis Bekijk bericht
kun je geen kosten aftrekken [...] Wél betwijfel ik of je dan mag zeggen: 'Het drukken etc. kost me €100,- en ik verkoop voor €200,-, dus ik geef maar €100,- op bij de Belastingdienst.' Volgens mij (maar dat kan ik fout hebben) moet je dan gewoon de volledige €200,- opgeven.
Ik denk dat je wel degelijk kosten kunt aftrekken. Dit soort bijverdiensten vallen onder 'Resultaat uit overige werkzaamheden' en daarvoor geldt:

Citaat:
Sommige kosten die u hebt gemaakt voor deze opbrengsten uit overige werkzaamheden mag u aftrekken. Het verschil tussen opbrengsten en kosten zijn de inkomsten uit overige werkzaamheden.

Administratie

U bent niet verplicht een administratie bij te houden van uw opbrengsten en kosten uit overige werkzaamheden. Maar als wij u om inlichtingen en gegevens over deze werkzaamheden vragen, bent u echter wel verplicht deze binnen een redelijke termijn en op een overzichtelijke wijze te verstrekken. Het is dus belangrijk dat u gegevens bewaart waarmee u kunt laten zien hoe u tot de vermelde bedragen bent gekomen. Dit zijn bijvoorbeeld (kassa)bonnen, facturen, kwitanties en rekeningoverzichten van uw bank.
Bron: http://www.belastingdienst.nl/partic...woning-42.html
__________________
René
Met citaat reageren