Los bericht bekijken
  #1  
Oud 28 maart 2011, 11:14
Matthijs- Matthijs- is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2011
Berichten: 5
Standaard Mogen fiscale partners het gezamenlijke spaargeld elk anders verdelen?

Mijn partner en ik doen aangifte als fiscale partners. Zij is in loondienst, ik ben ZZP-er. We gebruiken dus wel ieder ons eigen aangifteprogramma (dat moet). Wel moeten we beide bij sparen en vermogen ons beider rekeningen en vermogens opgeven. We komen we boven de belastingvrije drempel uit (2x20.000).

Nu kun je uiteindelijk bij de verdeling van Box 3 gaan schuiven met het vermogen (spaargeld) om te zorgen dat dat zo gunstig mogelijk is. Op de site van de belastingdienst staat dat je dat voor jezelf zo gunstig mogelijk mag doen.

Alleen nu is het vreemde: omdat we beide een programma invullen, kunnen we het beide op een andere manier verdelen. Dus ik schuif in mijn programma al het spaargeld naar haar toe. Dan krijg ik het meeste terug. En zij schuift in haar programma alles naar mij toe. Dan krijgt zij ook het meeste terug.

Klopt dit? Er staat nergens dat het niet mag, en er staat juist uitdrukkelijk dat je mag schuiven wat je wilt, zolang de som van het bedrag in beide kolommen (pers en B) maar overeen komt met het totaal vermogen dat je samen hebt.
Met citaat reageren