Los bericht bekijken
  #5  
Oud 19 december 2008, 17:53
Irene Irene is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2007
Berichten: 49
Standaard Re: Offerte voor tekstschrijfwerk: wat moet er op staan?

Een andere insteek. Ik doe het zo:
1 Omschrijving van de opdracht zo nodig/mogelijk in specifieke onderdelen. Leesbaar, maar wel specifiek benoemen.
2 Werkwijze: met name stappen in het proces en taakverdeling, wat doen zij, wat doe ik, wat doen eventueel derden
3 Planning
4 Tijdsinschatting en offerte: hier gaat het dus pas over geld. Per onderdeel (dit verwijst naar 1) schat ik in grote lijnen in, bij voorkeur in dagdelen. Aan het eind een totaal in uren of dagdelen. Benoemen wat hier wel (bijv. 1 x herschrijven) en niet inzit (bijvoorbeeld BTW en meerwerk niet beschreven in de offerte a zoveel euro per uur).

In de loop der jaren ben ik dit steeds preciezer gaan doen, heldere afspraken voorkomen nl een hele hoop problemen.

Overigens werk ik in tegenstelling tot Marlies gewoonlijk niet op nacalculatiebasis maar op een aangenomen som (het totaal onderaan mijn offerte). Dus soms schiet ik erbij in, soms heb ik mazzel. Kwestie van goed je uren bijhouden, dan ga je steeds beter inschatten. Daarom is een exacte omschrijving van de afspraken voor mij misschien ook extra belangrijk. Is het niet mogelijk om de grenzen van een opdracht te omschrijven, dan werk ik wel op nacalculatie.

Succes!

Laatst gewijzigd door Irene; 19 december 2008 om 17:56 Reden: schoot me nog iets te binnen
Met citaat reageren