Los bericht bekijken
  #9  
Oud 2 januari 2008, 17:09
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Voorschot op volgend jaar te maken uren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marjan Bekijk bericht
Zou ik nu ineens de uren van december 2007 (te factureren in januari 2008) als omzet 2007 moeten verantwoorden dan gaat er m.i. toch iets scheef lopen. Ik zou dan in 2007 13 maanden omzet hebben.
Ik weet het niet. De verschillende naslagwerken zeggen niet veel over dit soort kwesties. Je aangifte 2006 herzien lijkt me niet praktisch. Als je zelf geen bezwaar hebt tegen een jaar met 13 maanden omzet, dan zou je het dit jaar kunnen corrigeren en een verhaal achter de hand houden over de per 2007 aangescherpte regels. Ik zou me daar niet eerder druk om maken dan de belastingdienst ingewikkelde vragen komt stellen.

Als een jaar van 13 maanden slecht uitkomt (wegens hogere belastingschijf), dan zou ik even met een administrateur/fiscalist/accountant overleggen. Die hakt vaker met dit soort correctiebijltjes en weet hoe de belastingdienst hier in de praktijk mee omgaat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthe Bekijk bericht
Valt me wel op dat de BTW telkens in het nieuwe boekjaar wordt geboekt bij het opstellen van de factuur en niet bij het debitboeken van onderhanden werk
Dat moet volgens het factuurstelsel. Voor de btw is de factuurdatum bepalend.
__________________
René
Met citaat reageren