Los bericht bekijken
  #4  
Oud 9 april 2016, 11:13
edje edje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2010
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KarindeLange123 Bekijk bericht
ik ben net gestart met freelancen

Ik vind enerzijds dat mijn grote opdrachtgever zich hier niet mee moet bemoeien, maar ik wil anderzijds dit soort dingen gewoon fatsoenlijk en in overleg bespreken.
Jij bent nu ondernemer. Natuurlijk heb jij meer klanten! En zolang dingen niet door elkaar gaan lopen is geen enkele redenen om dat "in fatsoenlijk overleg te bespreken". Sterker nog, als je je zo opstelt dan kun je ook nog wel eens vragen gaan krijgen over de 'machtsverhouding' tussen je opdrachtgever en jij. Dat is killing, zowel voor jouw positie als de belastingdienst die vindt dat jij dan eigenlijk helemaal geen ondernemer bent.

Overigens als je nu iets doet wat je niet afgesproken hebt, praat je technisch gezien over contractbreuk. Nu weet ik dat je waarschijnlijk niet een fulltime doorlopende klus daarop wilt gaan afschieten, maar het is niet gek om wel bij jouw opdrachtgever aan te geven dat je nu werkzaamheden doet die niet afgesproken zijn. Durf er dan ook zakelijk mee om te gaan: zoek een andere klus als deze je niet bevalt. Of onderhandel over nieuwe voorwaarden op deze klus omdat het immers andere werkzaamheden betreft.
Met citaat reageren