Los bericht bekijken
  #2  
Oud 15 oktober 2006, 00:58
Annedien Hoen's schermafbeelding
Annedien Hoen Annedien Hoen is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 246
Stuur een bericht via MSN naar Annedien Hoen
Standaard Re: Veilig groeien met freelancers

Ga die url'etje van je webloggetje in je handtekeningetje zetten dan

Wat een supergoed item over de voordelen van het inhuren van freelancers!

Ik merk dat bedrijven heel hard proberen talent aan te trekken en daarbij ook de 'vrije vorm' te honoreren maar ze zijn daar echt maar halfbakken op ingericht, laat staan dat mensen de juiste mindset hebben om die mensen op een goede manier aan zich te binden.
Ik merkte dat laatst; iemand werkzaam bij een groot bedrijf hoopte via mij aan wat meer geschikte freelancers te komen. Ik stelde vervolgens die dag nog iemand aan ze voor via de email en de enige reactie was: "Bedankt, als we een passende klus voor haar hebben nemen we contact met haar op."
Ik denk dan: néé, je moet haar uitnodigen voor koffie en haar leren kennen. Weten wat écht haar talenten zijn en geen genoegen nemen met mijn verhaaltje over haar. En vervolgens aan haar vragen of ze drie collega-freelancers kan voorstellen die ook goed zijn. In plaats daarvan laten ze dit contact nu 'besterven' in een la. (Snik, snik). Ze frustreren daarmee volgens mij hun eigen aanwas van getalenteerde freelancers -- hoe zien jullie dat?

Ik heb vaak ook het idee dat mensen geen tijd willen besteden aan het uitdiepen van zo'n relatie. "Dan ga ik naar zo'n netwerkmeeting en dan?"... inderdaad kan het zijn dat je per keer maar 1 leuk of geschikt iemand tegenkomt, maar na 20 netwerk- of andere meetings ken je wél 20 leuke, geschikte, getalenteerde mensen!

Mijn vraag zou zijn:
kunnen we voor werkgevers een basiscusus freelancervangen ontwerpen?
__________________
Alchemizer
Met citaat reageren