Los bericht bekijken
  #3  
Oud 15 oktober 2006, 17:29
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Veilig groeien met freelancers

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Annedien Hoen Bekijk bericht
Ik merkte dat laatst; iemand werkzaam bij een groot bedrijf hoopte via mij aan wat meer geschikte freelancers te komen. Ik stelde vervolgens die dag nog iemand aan ze voor via de email en de enige reactie was: "Bedankt, als we een passende klus voor haar hebben nemen we contact met haar op."
Ik denk dan: néé, je moet haar uitnodigen voor koffie en haar leren kennen. Weten wat écht haar talenten zijn en geen genoegen nemen met mijn verhaaltje over haar. En vervolgens aan haar vragen of ze drie collega-freelancers kan voorstellen die ook goed zijn. In plaats daarvan laten ze dit contact nu 'besterven' in een la. (Snik, snik). Ze frustreren daarmee volgens mij hun eigen aanwas van getalenteerde freelancers -- hoe zien jullie dat?
Inderdaad. Ik ben ook weleens benaderd door een bureau dat na een referentie 'razend enthousiast' over mij was. Of ik maar even een cv wilde opsturen en wat teksten voor een doorverhuurofferte, dan zouden we kennismaken. Die klus ging niet door (kan gebeuren) en prompt hoorde ik helemaal niets meer van dat bureau. Raar hoor.

Citaat:
kunnen we voor werkgevers een basiscusus freelancervangen ontwerpen?
Ik geloof dat Isabelle dat aan het doen is op haar weblog
__________________
René
Met citaat reageren