Los bericht bekijken
  #3  
Oud 30 april 2015, 14:35
Ineke Ineke is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2015
Berichten: 8
Standaard

Beste René,

dankjewel voor je reactie. Fijn om ook andere feedback te krijgen.

Degene die ik sprak en mij adviseerde, schreef mij later:

"Je bent geen ondernemer, omdat de belastingdienst jouw inkomen heeft aangemerkt als ROW. Dat betekent dat je geen btw mag aftrekken, en dat je aangifte moet doen als particulier, met toevoeging van stuk inkomen dat je gefactureerd hebt. Inderdaad één keer, alleen als particulier."


Ik blijf het verwarrend vinden, omdat ik namelijk wél een oproep heb ontvangen van de Belastingdienst om aangifte inkomstenbelasting te doen als ondernemer .

Dit heb ik nu dus ook gedaan en daar inderdaad de gegevens vanuit de loondienst ingevuld. Het gaat inderdaad wat ver om voor die twee weken in december als ondernemer aangifte te doen, maar omdat ik er een oproep voor heb gekregen en ik de intentie heb om zzp'er te blijven, leek het me wel handig om het maar gewoon gelijk zo te doen.

Het klopt dat ik dus nu geen aangifte meer hoef te doen als particulier, toch? En krijg ik nu automatisch een bevestiging van de Belastingdienst thuisgestuurd met wat ik nog moet betalen?

Nu had ik de aangifte omzetbelasting voor het 1e kwartaal van 2015 al gedaan en alles op nul gezet (op advies van degene die mij hielp, omdat hij beweerde dat dat is omdat ik dus een VAR ROW heb). Maar dat is dus niet juist. Ik zie nu dat ik dat niet meer kan wijzigen. Ik las ook dat voor bedragen onder de 1.000 euro het gewoon bij de volgende kwartaalaangifte opgeteld kan worden. Klopt dit?

Alvast hartelijk dank voor je reactie en meedenken!!

groeten,
Ineke
Met citaat reageren