Los bericht bekijken
  #4  
Oud 30 april 2015, 15:53
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ineke Bekijk bericht
"Je bent geen ondernemer, omdat de belastingdienst jouw inkomen heeft aangemerkt als ROW. Dat betekent dat je geen btw mag aftrekken
Dat klopt niet. Het ondernemerschap voor de inkomstenbelasting en voor de btw worden onafhankelijk van elkaar beoordeeld. Je kunt ondernemer zijn voor de btw, maar niet voor de inkomstenbelasting.

Citaat:
Ik blijf het verwarrend vinden, omdat ik namelijk wél een oproep heb ontvangen van de Belastingdienst om aangifte inkomstenbelasting te doen als ondernemer .

Dit heb ik nu dus ook gedaan en daar inderdaad de gegevens vanuit de loondienst ingevuld.
Nou, dat lijkt me prima. Misschien had het eenvoudiger gekund, maar hier is niets mis mee.

Citaat:
Het klopt dat ik dus nu geen aangifte meer hoef te doen als particulier, toch?
Inderdaad.

Citaat:
En krijg ik nu automatisch een bevestiging van de Belastingdienst thuisgestuurd met wat ik nog moet betalen?
De belastingaanslag, ja, die vergeten ze zelden

Citaat:
Nu had ik de aangifte omzetbelasting voor het 1e kwartaal van 2015 al gedaan en alles op nul gezet (op advies van degene die mij hielp, omdat hij beweerde dat dat is omdat ik dus een VAR ROW heb). Maar dat is dus niet juist.
Inderdaad.

Citaat:
Ik las ook dat voor bedragen onder de 1.000 euro het gewoon bij de volgende kwartaalaangifte opgeteld kan worden. Klopt dit?
Die grens geldt niet voor afzonderlijke bedragen, maar voor het totaal dat je terugvraagt of afdraagt. Zie Aangifte corrigeren (Belastingdienst).
__________________
René
Met citaat reageren