Los bericht bekijken
  #9  
Oud 13 april 2007, 16:50
Mariëlle Schrijft's schermafbeelding
Mariëlle Schrijft Mariëlle Schrijft is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Berichten: 216
Standaard Re: Veilig groeien met freelancers

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isabelle Bekijk bericht
- structureel te laat betalen en zich daar niet eens voor verontschuldigen
- mij uitlenen voor net iets meer dan de helft van het uurtarief dat ze zelf beuren
- mij inhoudelijk en organisatorisch bizar weinig aan ondersteuning te bieden hebben
- een softwarepakket bij de klant ondersteunen dat naar mijn idee niet gebruiksvriendelijk is en te veel bugs bevat en ik word geacht daar toch enthousiast over te zijn
- vooral gericht lijken te zijn op zoveel mogelijk uren wegzetten in plaats van de klant goed te helpen
Dit herken ik vanuit eigen ervaring met ´bureaus´. Ze doen net of ze groot zijn en halen zo opdrachten binnen. Maar verder hebben ze werkelijk nul toegevoegde waarde. Eigenlijk heb je last van ze, door de hele extra administratieve reut. Als er dan een extra klus komt (die ik dan dus heb binnengehaald!) , moet je in een soort krampachtige driehoeksverhouding een offerte opstellen (want zij stellen dus offerte op, maar weten niet waar het over gaat). Komt het er dus op neer dat zowel ik als de klant samen overleggen hoe we het bureau aan het verstand kunnen peuteren wat we willen. En inderdeed: hiervoor strijken ze maar liefst 40 % van mijn uurtarief op (en dat was eerst nog meer!!!). Kan daar af en toe ook erg boos op worden.

Maar goed. Het is niet altijd eerlijk, en - eerlijk is eerlijk- het is een leuke klant! (maar rato nivo werk - beloning is volledig zoek, omdat bureau denkt: schrijven is schrijven, en niet coordineren. Maar dat er hoog academisch niveau voor vereist is, dat maakt niet uit, en wordt niet beloond).

Ik wil ook nooit meer via een bureau werken (maar ja, als het niet anders kan...)
__________________
Mariëlle schrijft
Passie voor de inhoud
Helderheid in complexiteit
Met citaat reageren