Los bericht bekijken
  #9  
Oud 9 juli 2007, 19:47
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: "Standaardeisen" proefopdracht?

Omdat we het hier niet hebben over een limo van 50 mille, maar om opdrachten die vrijwel altijd op te delen zijn in kleinere stukken (of uit zichzelf al een beperkte omvang hebben) is het geven en aannemen van proefopdrachten een non-discussie . Je kunt als opdrachtgever als de productie tegenvalt gewoon de samenwerking opzeggen en een ander zoeken en ook de opdrachtnemer kan om allerlei redenen besluiten te stoppen.
Een slimme opdrachtgever rept dus uberhaupt niet over het afleggen van een proeve van bekwaamheid.

Ik ben zowel opdrachtgever als -nemer. Ik verstrek opdrachten en ook bij sub optimaal resultaat wordt er gewoon betaald - ik moet er zelf dan wat meer energie in steken. Maar een 2e opdracht is dan minder voor de hand liggende (tenzij iemand graag wil en wil leren).
Als opdrachtnemer heb ik ooit 1x een proefopdracht gedaan. Het ging om mijn eerste grote klus van duizenden euro's (het schrijven van een opleiding). Ik zou dat nu niet meer doen, maar destijds vind ik het de moeite waard.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren