Los bericht bekijken
  #3  
Oud 11 mei 2008, 14:46
Goes Goes is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 mei 2008
Berichten: 3
Standaard Re: Var-row --> Var Wuo?

Ik heb die VAR nu inderdaad nodig voor een opdrachtgever die daarom vraagt.

Ik heb de formulieren indertijd snelsnel voor de kerstvakantie ingevuld en op de bus gedaan en (stom genoeg) geen kopie achtergehouden. In de veronderstelling (met de VAR-handleiding erbij) dat ik toch wel een VAR-WUO zou krijgen:

- ik werk meer dan full time zelfstandig
- zoals het er nu naar uitziet 7+ ongeveer gelijkwaardige opdrachtgevers (afgelopen jaar 3-7)
- eigen website, briefpapier, acquisitiegesprekken etc.
- opdrachten voor eigen risico etc. etc.

Volgens de handleiding kom ik 100% op een VAR-WUO uit (dus waarom zij dan niet?)

Ik vermoed dat ik afgelopen jaar mijn uren misschien nog te laag heb ingeschat (met het oog op toen nog lopende sollicitatiesprocedures), net als het aantal opdrachtgevers (3-7). Ik heb inmiddels ook mijn eigen BTW-nummer toegewezen gekregen. Dus voor mijn hernieuwde aanvraag heb ik wel een aantal wijzigingen.

Intussen trouwens nog met de belastingdienst gebeld. De man die mij te woord stond was ook enigszins verbaasd dat ik - op basis van mijn verhaal - een ROW toegewezen heb gekregen. Helaas is het, naar ik begrepen heb, niet mogelijk om naar Winterswijk te bellen / na te vragen waaróm ze nou tot dit besluit zijn gekomen (is dat inderdaad zo?).

Een evt. nieuwe VAR zou wel, begreep ik, met terugwerkende kracht geldig zijn vanaf 1 januari 2008, dus ik wil mijn nieuwe formulier met up-to-date gegevens en een begeleidend briefje deze week op de bus doen.