Discussie: Klanten opbouw
Los bericht bekijken
  #9  
Oud 24 september 2009, 10:26
ZinVol ZinVol is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2008
Berichten: 37
Standaard Re: klanten opbouw

Ha adminjohn,

Misschien is het goed als ik nog extra benadruk: het gaat hierbij niet om een automatisch antwoordbericht, dat je voor tijdens je vakantie hebt aangemaakt. Zo'n bericht kan inderdaad minder goedbedoelende mensen alarmeren.
Bovendien kan zo'n automatisch bericht je klanten verrassen/overvallen: plotseling moeten ze op zoek naar een ander voor de klussen die jij normaal gesproken voor ze doet. Je kan daardoor zelfs je klant verliezen.

Met de vakantiemail draai je het om. Het gaat om een e-mail die je persoonlijk aan je klanten e-mailt, een maand voor je op vakantie gaat.
En de insteek is dan niet: ik ben weg, toedeledoki, de insteek is dan: ik ben per dan-en-dan weer beschikbaar voor je.
Je klanten zullen je daar dankbaar voor zijn: zij weten dan wanneer ze niet nodeloos op een antwoord van jouw kant hoeven wachten, als ze tijdens jouw vakantie aankomen met een klus. En het allermooiste is het effect van de vakantiemail: veel klanten die je al langere tijd niet gesproken/van gehoord had, denken opeens weer aan je. De vakantiemail heeft mij vaak extra klussen bezorgd, waardoor ik na mijn vakantie meteen weer volop aan het werk kon.

Wanneer je zelfs bang bent voor inbrekers, wanneer je mensen een persoonlijk e-mailbericht stuurt, kun je van de vakantiemail uiteraard de vakantiebel maken: dan bel je iedereen op om je vakantieperiode door te geven.

Miranda
__________________
-----------------------------
ZinVol - Vertel je eigen verhaal
Marketingcoach voor zelfstandigen
Vind inspiratie en tips over het
werken voor jezelf op mijn website:
http://www.ditiszinvol.nl
Met citaat reageren