Los bericht bekijken
  #5  
Oud 25 november 2009, 14:51
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Waarom verschillende tarieven voor bijv. copywriting en redigeren?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jolan Bekijk bericht
Dank jullie wel voor jullie snelle reacties! Erg duidelijk, alhoewel ik me erover blijf verbazen dat het gebruikelijk is om voor 'minder complex' werk ook minder te vragen, als dit zich automatisch ook al zal vertalen in het aantal uren dat je eraan werkt. Oftewel, je rekent een minder hoog tarief en schrijft minder uren... Of valt dat in de praktijk vaak mee? Wat zijn jullie ervaringen?

Ik heb inmiddels uit andere posts op dit forum begrepen dat het heel vaak ook per project bepaald wordt waarbij de vaste tarieven slechts richtlijnen zijn. Ik ga me dus nu maar weer eens over mijn tarieven buigen!
Zelf hanteer ik over het algemeen gewoon één uurtarief. Dit uurtarief kan per project iets verschillen, maar dat hangt net af van de afspraken die er gemaakt zijn, de duur van het project, enzovoorts. Wel kan ik me je verbazing voorstellen; een uur is gewoon een uur, of je nu aardappels schilt of ingewikkelde marketingcampagnes opzet. En zeker in het geval van teksten schrijven; je kunt - naar mijn idee - teksten niet goed redigeren, als je ze ook niet kunt schrijven.

Maar goed, als ik jou was zou ik gewoon een tarievenstructuur hanteren waar je achter kunt staan, dat is veel belangrijker. Zo werk ik zelf bijvoorbeeld nooit op uurbasis, als vooraf niet duidelijk afgesproken wordt hoeveel uren er maximaal in een project gestopt (kunnen) worden. Als ik iemand inhuur, wil ik van tevoren weten wat ik maximaal kwijt ben en dat wil ik mijn klanten ook bieden. Voor een ander is dat misschien lastig of ongebruikelijk, maar voor mij is het iets waar ik achter kan staan.
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren