Los bericht bekijken
  #1  
Oud 29 januari 2012, 00:29
mwitlox mwitlox is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 december 2010
Berichten: 8
Standaard Urencriterium niet gehaald, wel inkomstenbelasting ondernemers invullen?

In 2011 ben ik voor het eerst een eigen bedrijf gestart (1 dag per week), naast 4 dagen loondienst. Ik voldoe dus niet aan het urencriterium, maar heb (na aftrek van aankoop laptop etc) wel winst gemaakt en heb ook een var-wuo.
Ik dacht echter altijd (nav de startersdag kvk en info op dit forum) dat de belastingdienst me niet als ondernemer beschouwde ivm dat niet gehaalde urencriterium. Maar nu kreeg ik dit weekend wel post van hen dat ik aangifte inkomstenbelasting ondernemers moet doen.

Mijn vraag is dus of het klopt dat ik IB Ondernemers in moet vullen, terwijl ik het urencriterium niet haal???? (ik zag al ergens op dit forum dat je IB Particulieren dan ook op dat formulier moest zetten). Maar op zo'n particulierenformulier heb je ook het kopje 'overige werkzaamheden' en dacht dat het daar onder zou vallen.

Ik kan het op dit forum niet vinden, weet iemand dat?

Overigens nog een vraag: van een opdrachtgever kreeg ik ook als zzp'er een jaaropgave waarin stond wat ik dit jaar bij hen verdiend had (aan inkomsten en btw). Is dat normaal en ga ik dat ook krijgen van andere opdrachtgevers (of moet ik daarom vragen)? Ik vind het wel fijn om te hebben qua overzicht.
Met citaat reageren