Los bericht bekijken
  #3  
Oud 17 februari 2011, 11:04
kaiiestan kaiiestan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2011
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roel Jongman Bekijk bericht
Voor die prijs zou ik het doen. Misschien dat je ze lang niet altijd van toepassing kan laten zijn op je opdrachten. Maar je gaat wel nog eens gedegen door je voorwaarden heen en kunt dan mede op basis van hun informatie bepalen wat belangrijke voorwaarden zijn.

Ik ken jou probleem ook.. grote bedrijven accepteren meestal niet jou algemene voorwaarden en willen graag hun eigen inkoopvoorwaarden opleggen, maar ik heb ook geen zin om door 5 pagina's standaard vorowaarden te gaan waar 80% toch niet van toepassing is.
Mijn oplossing daarvoor is dat ik alle afspraken in het contract zelf zet. Word het contract iets langer van maar ook duidelijker.
Ik ben ook pas in oktober vorig jaar voor mijzelf begonnen, maar als boekhouder heb ik wel al vaak het gehannes met contracten en voorwaarden gezien. Ik denk dat je als zzp-er die vooral voor grotere klanten werkt niet de illusie moet hebben dat je jou voorwaarden kunt hanteren. Maar ze hebben als toetsingskader is wel zinvol en voor kleinere opdrachten natuurlijk ook.

Duidelijk verhaal. Thanks!
Even kijken of er nog andere meningen boven water komen.

Edit: kosten blijken 275 euro te zijn....
Met citaat reageren