Los bericht bekijken
  #15  
Oud 17 maart 2009, 15:21
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Facturen laten sturen, ipv zelf sturen

Weet je wat het is Sjaak, ik doe al het contact digitaal. Ik praat met de mensen digitaal (skype, msn of per email) en vaak tijdens de klussen is het email verkeer zelf ook best druk. De mensen met wie ik werk zijn ook de hele dag bezig met computers. Als ik ze dus een mailtje stuur met een factuur ben ik er bijna voor 99% zeker van dat ze hem ontvangen. Misschien moet ik er maar bij vermelden of ze even kort willen reageren dat ze de factuur ontvangen hebben. Maar vaak heb ik ook na de factuur nog contact. Even vragen hoe het werkstuk erbij hangt, of hij tevreden is met het werk of gewoon over het nieuws van vandaag. Koetjes en bijtjes.

Ik denk inderdaad dat er geen verschil merkbaar is of je digitaal een factuur stuur, of per post kwa betaling. Ik doe het vooral uit gemak en omdat mijn werk ook digitaal is, past een digitaal factuur er ook prima bij.

Ik begrijp niet zo het verlies van contact met je klant. Persoonlijk vind ik dat enorme onzin. Een papiertje met een logo en een bedrag erop..alleen breng ik hem niet zelf naar de brievenbus maar doet een ander het voor me. Als een klant niet meer bij me terug wil komen omdat ik extern zou factureren.. dan gaat hij maar. Als mensen zo snel gekrenked zijn zie ik ook geen leuke samenwerking. Even goede vrienden maar daar haal ik zo enorm hoog mijn schouders voor op.

Hoe zien jullie dat dan? Wat voor verlies zie je? Als ik je procedure zo lees Nick, zijn dat wel allemaal negatieve handelingen. Als ik steeds mijn klant moet attenderen dat hij nog moet betalen etc etc.. sta ik ook op een gegeven moment anders tegenover een nieuwe klus. Deze weiger ik mogelijk. Hebben jullie dat dan niet?

Ik begrijp dat het anders is als je van je werkzaamheden moet leven. Daarom ben ik er zelf ook nog niet uit hoe en waar ik sta in het freelance bestaan. Tot zover vind ik het leuk om erbij te doen. Een extra zakcentje die we tegenwoordig allemaal wel kunnen gebruiken. Maar ik moet nog wel een beetje wennen aan het hele geld verkeer gedoe. Daarom leek dit mij een leuke oplossing.
Met citaat reageren