Discussie: Inkomstenbelasting Geen omzet, alleen kleine investeringen (VOF)
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 20 augustus 2015, 18:23
Frits1993 Frits1993 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2015
Berichten: 2
Standaard Geen omzet, alleen kleine investeringen (VOF)

In 2014 hebben wij in onze VOF alleen kleine investeringen gedaan en geen omzet gedraaid.

In eerste instantie hebben wij beiden een privé inleg gedaan (vreemde bedragen vanwege eerdere verschillen in investeringen andere onderneming):

Compagnon: €188
Ik: €216

De investeringen komen neer op een totaal van €166 exclusief BTW. Dit zijn de kosten voor het logo.

Deze heb ik geboekt als "Overige bedrijfskosten > verkoopkosten", wat de winst-verliesrekening op -166 uit laat komen.

Vervolgens probeer ik de balans op te maken. Volgens mij is dit kinderspel, vandaar dat ik hiervoor geen accountant voor heb gebeld. Echter kom ik er niet uit! Ik heb de investeringen geboekt als immateriële vaste activa (€201 inclusief BTW?), plus de €203 die nog op de bank stond bij liquide middelen.

Aan de passiva kant heb ik het ondernemersvermogen op €404 gezet.

Mijn kapitaalaandeel (balans ingevuld als samenwerkingsverband) heb ik gezet op 216, en het winstaandeel op -83.

Echter ontstaat er dan een verschil tussen het saldo fiscalewinstberekening en het saldo winst-en-verliesrekening van €83. Betekent dat dat ik het winstaandeel op 0 moet zetten?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren