Los bericht bekijken
  #6  
Oud 22 april 2010, 17:16
MariskaV's schermafbeelding
MariskaV MariskaV is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 november 2009
Berichten: 61
Standaard Re: Garantie looptijd project

Ook ik sluit me aan bij alle voorgaande reacties en vooral ook die van Rene. Als deze opdrachtgever nu een voorwaarde is om zelfstandig te kunnen zijn, zou ik dat echt echt niet doen!

Overigens snap ik wel dat een opdrachtgever geen garantie wil geven over de duur van de opdracht als het zo'n lange periode betreft. Daar kun je dan ook afspraken over maken. De extra zekerheid van een eigen investering in combinatie met een (nog) lager uurtarief vind ik echter ongepast en doet bij mij alle alarmbellen rinkelen.
Als ik een loodgieter bel, lukt het me ook niet om hem voor de helft van de prijs de waterleiding te laten reparen puur "omdat ik nu eenmaal niet weet of die loodgieter zijn vak wel verstaat".

Mijns inziens moet je aan dergelijke voorwaarden nooit toegeven. Je spreekt af een klus te klaren en daar hangt een vast prijskaartje aan. En in dit geval geef je al een korting op je uurtarief (voor een project dat langdurig zou moeten zijn, maar misschien niet is!) dus daarmee kom je de opdrachtgever al genoeg tegemoet. Bespreek eventueel mogelijkheden om een proefperiode in te lassen qua tijd/deelopdrachten, maar niet qua beloning!
Met citaat reageren