Los bericht bekijken
  #1  
Oud 29 december 2014, 20:34
Stijnie Stijnie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 december 2014
Berichten: 2
Standaard Zelfstandige vanuit ww, klus oude werkgever

Omdat ik te weinig verstand heb van belastingen et.c hoop ik dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb zes jaar bij een goed doel gewerkt als administratief medewerker. Dit is helaas gestopt en ben in de ww gekomen. Nu heb ik besloten om van mijn hobby mijn beroep te maken, interieurstilist. En ben sinds deze maand zelfstandige vanuit de ww. Nu heeft mijn oude werkgever mij benaderd om een ruimte te komen inrichten. Ontzettend gaaf natuurlijk.

Nu had ik met mijn werkcoach al gesproken dat de mogelijkheid zou kunnen bestaan dat mijn oude werkgever mij zou benaderen, volgens hem kon UWV wel eens een uitzondering maken omdat ik heel wat anders doe qua werkzaamheden. Maar nu heb ik contact gezocht met mijn coach over deze opdracht maar nu is hij langdurig uit de running en mijn vervanger zegt direct nee kan en mag niet.

Ik zal het ontzetten jammer vinden om deze opdracht niet te kunnen doen, een optie zou misschien zijn dat ze mij pas na het half jaar uit te betalen. Maar is er geen andere optie? Ik zelf zat te denken dat ik een betaalverzoek kan maken, de opdrachtgever vraagt niet om kvk en btw (heb ik nu ook nog niet), en de betaling gaat op rekening van mijn partner. Kan dit? Hij moet dan denk ik bij de inkomsten belasting aangeven dat hij extra inkomsten heeft naast zijn vaste baan. Ziet de belastingdienst dan dat wij fiscaal partners zijn en zo een link zal leggen dat ik net zelfstandige ben vanuit de ww? Of denk ik nu veel te omslachtig???

Ik hoop dat iemand mij uit zal kunnen uitleggen hoe dit allemaal werkt met belastingen etc, ik vind het maar ingewikkeld. Of misschien weet iemand nog een andere manier.

Alvast bedankt!!
Met citaat reageren